Allt gick skit!

Det blev ridning idag ändå, imorgon fredag kunde jag inte rida så blev ridning idag ist :) Värmde upp lite lätt i paddocken i ca 10min. Sen gick vi inte till bastun, ridhuset och fortsätte att rida där när lektionerna började :) Äckligt varmt var det! Tur det var vattnat och så fick vi rida på en ny harvad bana :D

Red igenom pogramet LB:1 två ggr. Tror Sisse lyckades hålla fromen i minst en minut. I travarbetet slängde hon med huvudet åt alla håll och kanter och bara protesterade. Red med sporrar idag också då jag tänkte ha det på måndag :) Men iaf, jag hade nog högst fått 48% på dom ritterna jag red idag när jag tränade. Fattningarna kom efter ett x antal slängtravssteg. Hon sparkade i vägarna och höll på i galoppen och tog mig ett halft varv att sakta av till trav!!! Jag blev lite små sur på henne och mamma också som tittade så jag la mig på en volt och gjorde lite fattningar och avbrott från galopp. Tog tag i henne för hon bara tog bettet och stack iväg med mig några ggr. Sen satt galoppfattningarna hyfsat och avbrotten var någorlunda okej.

Ridpasset gick skit, Sisse hade verkligen en riktigt dålig dag och allt var helt upp och ner under hela ridpasset :P Bara för det gick så dåligt bestämde jag mig för att ändå vara med på CR dressyren på måndag. Jag blir riktigt, riktigt glad om vi hamnar över 48%! :D Hoppas det är en snäll domare :)

Sisse var något sjukt svettig efter ridpasset, så som hon kämpade emot! Hon skummade under sadlen så schabraket var blött igenom nästan och under tränset skummade hon också och vart man än gnuggade på henne blev det skum. Stackars lilla hästen min <3 Hon fick sen massa äpplen och blev även avspolade sen :) Red dock bara i 30min och det var ju riktigt varmt i manegen!!

Bild från i veckan :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback