Dagens ridpass

Tänkte skriva om hur dagens ridpass med Sisse ska se ut idag :) Ska rida i skogen och träna övergångar. Hästarna är alltid lite extra pigg när dom kommer ut och då är det bra att träna övergångar så hästen lyssnar på ryttaren. 

Ridpasset kommer se ut så här:
Skritta fram i 15 min ner till skogen. Trava i ett friskt tempo därefter halvvägs till ängen, tar 7min :) Fram till baken som går upp till ängen - skrittarbete med halter, ryggningar. På hemvägen trava mera samlat med lite flyttningar och övergångar till skritt, kanske någon halt också :) Sen när jag travat fram till sjön igen så vänder jag tillbaka och tar galoppen :) Tror jag kommer låta henne galoppera på lite så hon kommer igång och får galoppera igenom sig. På hemvägen samlad galopp med övergångar till trav :) Sen vänder jag tillbaka mot ängen en gång till och travar av henne i en låg, lång form en kort bit bara och sen skrittar vi hem :)

Har gjort detta innan, så vet tiderna nästan exakt då jag tagit tiden :) Tycker Sisse blir väldigt fin efter detta och om jag ska öva övergångar kan jag likagärna göra det i skogen ;)

Sen är jag sugen på att intervall träna lite med henne snart :D Får bli till nästa helg i så fall :)

Får bli en galoppbild från föra vintern :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback