Fototips del 1

Fått tips om att skriva om vad man ska tänka på när man fotar hästar :) och visst kan jag göra det! :D Jag är ju själv helt fotogalen så vrf inte dela med mig om mina "tips"? :)

Tar och andvänder bilderna jag tog på Linda och Thule (ridskolehäst) idag som exempel :) Ni har ju inte sätt bilderna så därför ;)

Trav:

Första bilden är en felstegsbild. Hästen är alltså inte i rätt "posetion" i steget för att få en bra och fin bild :)



Bilden över är steget i rätt "posetion", som ni säkert ser! Första bilden hade jag slängt elr ska göra det ;)

Galopp:

Första bilden är en felstegsbild! I galoppen är det mkt lättare om man räknar 1, 2, 3 i hästens takt och trycka av bilden när den är i rätt posetion!


Sista bilden är då rätt!

Skritt:

Kan man verkligen ta en felstegsbild i skritt? Ja det kan man göra, vad jag tycker iaf och efter detta håller ni nog med mig ;) Hehe..Får vi hoppas iaf!

Första bilden är felstegsbild!


Sista bilden är då rätt.

Håller ni med mig överhuvudtaget elr har ni andra åsikter? :) Jag tycker detta är viktigit om man vill ha en bra och fin bild :) Jag tänker alltid på det när jag fotar och räknar och håller takten. Och man ska aldrig, enligt mig, hålla inne knappen för då blir det i stort sätt alltid felstegsbilder!

Ska jag fortsätta med såna här inlägg? Intresserar det er? Släng in en kommentar så jag vet i så fall! :D

 


Kommentarer
Postat av: Emelie Carlsson

Hej har du lust att ladda upp någon bild på Zara ?=)

2011-04-25 @ 20:16:41
URL: http://duvetmemme.blogg.se/
Postat av: Petra

Det gillas :)

2011-04-25 @ 21:29:34
Postat av: josephine

SUPERBRA! :D

man lär sig faktiskt, tack! :))

2011-04-26 @ 07:46:21
URL: http://larkryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback