Gårdagens ridpass

Hann inte skriva något inlägg igår då jag var tvungen att plugga när jag kom hem från stallet...

Gårdagens ridpass var riktigt roligt!! :D Hade tänkt öva på lite delar ur LB:1 men så blev det inte :P Hon var riktigt pigg och nästan för känslig för skänkelen och hon ville så himla mkt! Jag tänkta att jag skulle ta och sitta ner på henne under ridpasset då jag inte gjort det på några månader :P vet inte vrf jag inte suttit på henne, inte ens på Gustavträningarna. Hon blir lite spänd men idag tog vi tag i det. Hon hade lite problem med takten och ilade iväg så fort jag råkade släppa lite på ytter. Fick rida med en låg hand och bred hand och det blev lite lättare för mig och hästen. Gjorde skänkelvikningar och där behövde jag bara ta lite i yttertyglen för att hon skulle flytta sig. La jag till skänkelen blev det för mkt. När hon var så himla pigg och alert och jag satt ner i traven så blev hon lite högre i formen och hamnde bakom lod då och då. I slutate gick det riktigt bra och jag hade glömt av galoppen efter 50min ridning :P
Galoppen gick iaf jättebra och Sisse fick allt jobba men OJ vad fin hon var efter en antal varv på volten och furkantspåret. Jag ville trötta ut henne lite i galoppen och efter några varvs ridande i ganska lugn fin galopp blev hon jättefin!!! Så rund och jag kunde korta riktigt mkt och det kändes verkligen som hon var igenom hela kroppen. Efter en paus i skritt provade vi galoppera på långsidorna. Hade knappt inget i händerna och jag kunde nästan bara minska med min egen sits! :D Hon var verkligen fin att rida idag!

detta blev långt men ett riktigt bra ridpass!! Supernöjd! Inte bild från igår.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback