Hej hopp i galopp!

Hoppningen med Sisse gick helt otroligt bra!!! :D Hoppade fram på ett 50cm hinder - rättuppstående och rullade över det några ggr. Tog det i trav först några ggr och sen i galopp :) Ökade inte mot hindret elr efter <3 Det var 4st hinder i mangenen med lite linjer och olika många galoppsprång mellan. Var en linje snett igenom med 5st galoppsprång och i slutat låg dom två hindrerna på 95cm och Sisse hoppade jättefint över. Kanonfina språng fick hon till! Kom nära in på sista hindret en gång men hon hoppade upp sig mkt bra ändå :) Tog en extra halvhalt så jag tyckte det var bra att hon kom nära för det vissade sig ju att hon lyssnade :D Lasse var även och tittade, hopptränaren, och tyckte det var stor föbättring på Sisse att hon var så lugn och fin :) Roligt att höra! Sen var det på medellinjen också med 6 galoppsprång imellan om jag inte minns fel :P Det var när väggen där hoppe så det var bra om man visste vart man skulle, Sisse skötte det iaf jättebra. Såg bara väggen komma upp mitt framför hos men vi klarade det! :D Och jag hade koll på ytter. Hoppade sne lite olika linjer. Hindrerna låg från 80cm till 95 cm och Sisse hoppade riktigt bra och ja allt klickade till! Lasse hjälpte även till lite i mitten av passet så jag skulle få ännu bättre koll m.m. Tack! Mamma fotade men.....Blev ganska så mörka så orkar ej redigera dom så ni får bara två bilder som blev bra ;)

Hoppade sen Yazz direkt efter och mamma skrittade av Sisse. Yazz var pigg och ville helst börja galoppera med en gång när vi började trava :P La in lite galoppinslag, hehe. Uppfattade han som att han var stark idag och lite stel? Hästarna kan inte alltid vara på topp dom heller! men hoppade, det gjorde vi! :D Hindrerna låg nog på 40cm och han hoppade dom elr klev nästan över dom utan problem. Första gången han hoppade över två bommar också ;) Duktig!!

Sisse hade också ett sår på halsen idag :/ Såg inte så jätte trevligt ut, uppet och fint :p Haha..+ att jag tog bort en del gammla skorpor nere vid kottan, skulle jag inte ha gjort för nu är det öppet på ett ställa och det är sjukt lerigt i hagen. Nu börjas det med massa sår igen och tvättning av dom :/  Hoppas ni orkade läsa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback