Hopp CR idag

Hoppningen började ju inte försen 13.00 och på morgonen var det dressyr så fotade då :)

Det var riktigt, riktigt varmt och Sisse blev svettig av att bara skritta i ridhuset på framridningen :P Värmade upp väldigt lätt, tog bara 4st språng - två på rättuppståendet och två på oxren :) Hon var lite trött och loj idag, var inte på hugget alls. När jag kom ut på min första start 80cm så blev det en vägran på andra hindret då det var ett vågplan och infångarna var regnbågar. Sen stod hon emot lite på varje hinder och sög inte tag i dom. Inte alls likt Sisse överhuvudtaget så tur jag hade ett spö med in på banan så jag kunde hjälpa till lite med det :P Sen hade hon inte alls koll på sina ben i galoppen, kände som hon inte inte hade något grepp alls på underlaget så var jätterädd att fånga upp henne och gå omkull :S Så funderade på om jag skulle starta min andra runda elr inte...

Men jag gjorde det ändå. Gick bättre tycker jag men hon var inte heller likt sig själv, lite seg/trött tycker jag...Fast det gick i en j*vla fart ändå men inte på samma sätt som det brukar. Kändes som hon "sprang" för att hon inte orkade något annat, fick med oss två bommar - 8fel. Men är ändå jättenöjd!

Lite bilder som Linda tog på oss :)


Finns ingen risk att hon river med frambena iaf :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback