Kort om min dag

Har varit i stallet i 7 timmar idag i det underbara vädret! :D Har varit där alldeles själv men har ju hästarna ;)
Red först Biljanca. Hon var jätte duktig verkligen! Med mkt skritt i början och skänkelvikningar m.m blev hon mkt mjuk och fin :) I slutet höll jag knappt i tygglarna och hon gick fint i form, även vänster varv som hon var riktigt stel i början gick jättebra! :D Linnea fotade oss så bilder kommer inom kort! Myste sen med Sisse i hagen och tog bort lite vinterpäls på Sisse och Fölis :) Det blev uteritt för min och Sisses del ;) Var så sjukt varmt så ville inte sitta och rida på ridbanan.

Sisse innan vi ska ge oss ut och hon blundar precis när jag ska ta kort :P

Red en stund på ängen och tog något skutt över däckhindrerna :) "busade" lite med henne, saknar ponny tiden så så var tvungen att "reca" lite ;) Tog nog två varv runt ängen i full galopp - underbart! :D Första gången jag lät henne öka i galoppen ute och hon lyssnade bra på mig efter sen också :) Tränade sen lite galoppfattningar...

Det är helt öppet på ängen och solen låg på ordentligt, kändes som det var 30 grader varmt!
Sisse skummade av svett nästan överallt...

Red sen i ett lugnt tempo hem och sen ner till sjön! Sen när vi kom ner till sjön var det fult med grodor precis överallt! Räknade till 17st men sen såg jag att det var på land också! :O Men Sisse lekte lite i vattnet ändå :)
Hon blev även av sköljd med vatten idag för första gången i år! :D Hade en stor hink och den skulle hon plaska i :P Sötnosen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback