Lastträning :)

Det blev lastträning idag för Sisse! :D Hjälm, ridhandskar, spö + lädergrimma på hästen :) Hade bara spöt som en förlängd arm om det skulle vara något och så hade jag fickan full med massa morotsbittar! :D Mumsigt ;)

Innan jag började att lasta sa jag till mamma att hon skulle stå vid sidan och bara hålla tyst, haha! Jobbigt när någon står och tjatar på en när man ska lasta :P Den som håller hästen gör arbetet och bestämer vad som ska göras. Och blir man då arg på varandra så blir det en spänd sitvation för hästen och det blir pannkaka av allt.

 Men iaf, Sisse nosade först på lämmen. Sen när hon tog något kliv in fick hon lite morot. Hon backade inte en enda gång. Var bara jag som flyttade henne lite ibland i sidled så hon stod lite rakare. När hon nästan var inne stod vi bara där en stund och och hon fick lite morotsbitar. Sen höll jag moroten en bitt ifrån henne och då klampade hon in och sen stod vi där lite och sen stängde mamma transporten. Vi körde även runt byn och Sisse stod som en snäll staty :) När vi var tillbaka så mockade vi och fixade innan vi lastade ur. Hörde inget av att hon klampade elr något och var inte orolig. Urlastningen ville hon helst ut direkt och blev lite orolig men tryckte inte på iaf :) Det var hundar som skällde och det var mkt som hände på en och samma gång. Men när det var fritt bakom rumpan på henne stod vi stilla en minut kanske och sen bakade vi ut lugnt och fint. Lastningen tog max 5 min :)

Jag är JÄTTENÖJD!!! :D Imorgon blir det mera lastning! Puss på min älskade häst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback