Lastträningen

Lastträningen gick bra tycker jag men jag är nöjd men inte mamma :P Som vanligt bästa att tillägga, om hon går in efter 5min som föra gången är det alltid något som är fel, suck. Men mammor är mammor och jag skiter i vad hon säger faktiskt :) Jag lastar och håller i hästen och då är det väl jag som ska lasta och inte personen jämte? ;) Har jag helt fel elr?

Nåja, nu till lastträningen. Jag är faktiskt mer än nöjd medans mamma är sur och irriterad ;) Sisse gick in utan problem helt utan att ena bakbenet stod utanför ett antal ggr :P Så vi stod där inne ett tag och bara tog det lugnt och sen skulle vi ta det där lilla, lilla steget in med ena bakbenet. Nej sa Sisse och backade ut precis när jag skulle gå under bommen där fram. Tur jag har en häst som inte kastar sig ut iaf ;) Sen gjorde jag så att jag försökte stå kvar jämte henne när hon skulle fram helt men då när vi skulle prova det så tog mamma spöt ist och la till lite för hårt på hennes rumpa så hon blev jätte rädd och slog i huvudet i stolpen där fram och sen ville hon inte gå in där mera. Tror ni jag hade en glad mamma efter det, nej :P Ska låsa in henne i bilen nästa gång tror jag allt låter som en bra ideé, hahaha! Men sen fick jag in henne halft i transporten och vi avslutade där.

Hade mamma inte tagit spöt hade hon säkerligen varit inne och om Sisse inte slagit i huvudet hade hon nog gått in där. Men, men så kan det också vara :) Men är ändå jätte nöjd! :D Dom roliga nyheterna får ni sen! :D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback