Magplatta elr inte?

Enligt mig känns bara en magplatta som en klumpig grej under magen på hästen. Tycker inte det är speciellt nödvändigt på hästar som då inte tävlar fälttävlan, då är det bra att ha när man har broddar i skorna :) Men annars, nej! Sisse kanske skulle behöva det då hon drar upp frambena högt under magen så det är lite små repor i min lädergjord...Men det skyddar ju också men skulle iaf inte vilja ha det. Kan också störra vissa hästar har jag hört...

Vad tycker ni om magplattor? Jag säger nej tack.

Och ni ser hur Sisse böjer in frambena...

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Myrra behöver det hon slänger upp tassarna mkt och när ho inte riktigt vet hur hon ska hoppa, tycker det är en billig livförsäkring :)

2011-04-26 @ 15:05:34
Postat av: Petra

När hästarna hoppar högre höjder så behövs de då hästarna behöver dra upp benen. Inte alla men det finns ingen som hoppar högre än 110 som inte har magplatta. Sen går ju även en del hopptävlingar på gräs, då man har gräsbrodd som kan ta skada. På min häst ger magplattan ett mer utspritt tryck som gör att hon inte blir besvärad när man drar åt. Plus att de är mycket snyggare så ett stort ja för mig ;)

2011-04-26 @ 15:18:12
Postat av: Anonym

tror inte att magplattor skulle bli sålt så mycket om dom inte skulle hjälpar nånting ?! du säger ju själv att Sisse dra upp hovarna väldigt mycket. en dag räcker en vanlig sadelgjord inte till. då får du skylla dig själv ! tänk på hästens säkerhet!

2011-04-27 @ 17:52:38
Postat av: linnea

Jag tycker också att det verkar klumpigt :P

2011-04-28 @ 22:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback