Shetlandsponnyn

Då ska vi se, shetlandsponnyn var det denna gång ;) Önska gärna någon ras jag ska skriva om :D

Jag själv tycker shetlandsponny är väldigt söt och underbart snäll barn häst! :) Dom andvänds mest till körning, utställningar, ponnygalopp, ponnytrav, shower och bra ponny för barn att rida på :) Shetlandsponnyn blir som högst 107cm i manköjd :) Rasen har bra temperament och lätt för sig att lära sig nya saker :)
Och dom flesta vet nog att shetlansponnyn kan ha vilken förg/teckning som helst - prickig, skäck ja ni fattar :)
Klicka på bilderna = större



Shetlandsponnyn Fonzie är ju helt otrolig, läst någonstans att han ska vara värd över 3 miljoner och anses vara världens bästa dressyrhäst i världen för att vara en shetlandsponny :) Det ni! ;) Även en riktigt duktig showhäst!
Lite filmlipp i ett på han...Har även sätt han uppträda i scandinavium!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är egentligen inte alls någon barnponny. Det är en stor häst i mindre format och de flesta missförstår de små krabaterna eftersom dem är just SMÅ. De blir oftast bara sällskap till andra hästar vilket är tråkigt..

2011-04-06 @ 21:19:48
Postat av: amanda

Storhäst i mindre format är det ja, men nämde det om miniatyrhästen så tänkte att jag inte behöver nämna det igen ;)

2011-04-06 @ 21:53:44
URL: http://stallsm.blogg.se/
Postat av: amanda

Storhäst i mindre format är det ja, men nämde det om miniatyrhästen så tänkte att jag inte behöver nämna det igen ;)

2011-04-06 @ 21:53:49
URL: http://stallsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback