Sisse = ett mobboffer

Igår när jag kom till stallet så var mamma inte med då jag åkte med Robban. Så jag fick ta in Sisse själv, SISTA gången i mitt liv som jag går in i den hagen kan jag säga! Det var första dagen Sisse hade på sig sitt nya regntäcke och när jag ska gå mot dörren in i stallet (vi har hagen direkt utanför stallet för er som inte vet) men då kommer Myrra och biter tag i täcket och gör en liten reva i det och Sisse hoppar ju framåt och hamnar då framför mig så jag har Sisse och Myrra mellan mig. Usch, blev så rädd så jag skakade en bra stund efter! Hände ju en annan sak för ganska så längesen som jag inte behöver ta här på bloggen, därför blev jag så rädd när jag hamnade mellan dom! Fått order av mamma att jag inte får gå in i hagen utan att hon är med och hjälm på ska det va, vill inte ta några risker längre! Väldigt tråkigt att det ska vara så att jag inte ska kunna hämta min häst i hagen själv när jag vill :( jaja, det är som det är nu, tror inte det går att ändra på heller...:P

Och att täcket gick sönder blev jag inte speciellt glad över, Sisse är tidiligen ett stort mobboffer i hagen :P Fick ett litet sår på rumpisen när Myrra bet tag i täcket också. Att lägga pengar på ett nytt regntäcke när man dränkt det i antibit både dagen innan ooch igår när hon kom in är inget roligt alls när det är sönder dagen efter!
Sätter 500kr på att det är en reva idag när jag kommer ta in henne, tror jag blundar när jag ska ta av det!

Hennes gammla som inte var en reva i det innan och efter en vecka ser det ut så här, ännu värre på andra sidan.


Detta måste ju hänga ihop med alla dessa sår hon får heeeeela tiden, dock inte haft ett ändå på en vecka tills igår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback