Söndag idag

Idag är det söndag och imorgon är det lov! :D Så himla härligt! Dagen kommer se ut ungefär såhär:
- Va hos farmor och farfar 14.00, direkt hem efter vi varit där
- Stallet så fort som möjligt typ för att rida Sisse :)

Vet inte vad vi ska träna på idag, hoppas det inte är massa träningar och löshoppning i ridhuset idag så man kan rida där inne... :) Eftersom mamma tycker jag ska va med på CR dressyren så måste jag ju öva på porgramet :/
Fast det är ju bara serpentinbågar, volter, och halter så ja, inte så mkt att öva på. Finslippa lite bara kanske :P
Galoppen går neråt nu igen och jag måste verkligen jobba jätte mkt med den i veckan. Vi får nog också prova galopp snett igenom, hmm..kan bli spännande och se om jag får stopp på henne efter den ökade ;) Nepp, jag ska göra som på den första tävlingen, inte öka så himla mkt. Bättre att ha koll på henne än att jag får kämpa efter med att få stopp på henne :P

Dagens ridpass kommer bli mkt galopp då ;) Ska öva lite med galoppen på rakt spår, Sisse vill mer än gärna öka :P det är nog det jag helst vilj av allt annat just nu, att det ska gå att galoppera på en långsida utan att hon ska öka. Går om jag galopperat henne trött så hon nästan saktar av till trav men det vill jag inte göra heller för sen på tävlingen ska vi första starta dressyr sen är det hoppning senare. Detta känns lite jobbigt just nu så ska försöka att få mamma att jag inte ska starta i dressyren ;) jag vill första starta när jag har kontroll på henne under pogramet, speciellt galoppen. Och när jag sen har kontroll på galoppen kan jag ju själv ´kontrollera att hon ska hålla sig innanför banan ;)

Sisse ska ladda iväg på en långsida och jag får lägga typ tusen volter :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback