Underbar dag!

Det har varit en mkt bra dag med mkt hästar och djur! Tar lite kort om min dag ;) Privatlektionen jag hade för Linnea gick bra - bra jobbat! Satt också en kort stund på Biljanca. Linnea var snäll och fotade mig och Sisse i paddocken sen när jag red.

Jag hade inte Sisse alls mellan hand och skänkel idag, ingen vidare bra känsla heller och hon var stretig och stum. Satt ner under passet idag också och det blev hon lite spänd av, försökte ha breda händer men sen fick jag rida lätt för det gick inte alls och då blev hon mkt finare :) I galoppen var hon sjukt stark, ingen avslappnad, fin häst där inte :( Åhh, vill inte alls starta på CR dressyren när jag och hästen inte är vanna att sitta ner i traven och galoppen går helle ringet vidare längre :/ Hon kommer vara jätte springig för hon förlorar takt och blir stum i traven när jag sitter ner. Jaja, det går som det går. Får sitta ner i traven hela veckan så ska det kanske fixa sig. Elr så rider jag lätt och skiter i vad dommaren säger, hahaha! Undra om man får göra det? Hmm...? Bara det att jag har ingen bra känsla när jag sitter ner på henne, men om man inte suttit ner på en häst på ett år så är det inte så lätt för mig och Sisse som är ganska så ung och oryttinerad.

Bilder kommer lite senare så håll utkik! Ett smakprov från passet ;)

Rundvandringen var också jätte rolig och bra på djurparken. Lite annorlunda att gå där när det var alldeles tomt och inga djur ute knappt :P Men vi fick se några inne iaf! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback