Vilka duktiga hästar jag ridit idag!

Red Yazz först idag :D Han gick toppen bra och var bara så duktig!! Han var ivrig på att börja arbeta och han sökte sig jättebra nedåt i en låg lång form :D I traven också, han har nog börjat fatta vad han ska göra nu! :) Även om jag kortade tyglarna ville han ner, sötnosen! Hoppade lite idag också, andra gången för han med ryttare på och han gjorde det toppen! :D Hoppade några skutt på 50cm :)


Fixade sen Sisse för ett dressyrpass i paddocken :) Tog hoppsadelen idag också!! :O Vad har hänt med mig, känns som jag är värsta hoppryttaren som rider dressyr i hoppsadel nu för tiden! HAHA! Men det är inte det, har inget schabrak till dressyrsadelen så blir inte till att jag andvänder dressyrsadlen :/ Har ett dressyrschabrak som ej är tvättat och det som sitter på är fortfarande det vita :/ Så måste verkligen ha några dressyrschabrak, någon som säljer i storlek full? Säg till mig då!! ;)

Men iaf, ridpasset gick otroligt bra!! :D Hade inte jätte mkt tid på mig att rida då jag sega väldigt mkt i stallet :P Men red i kanske 25 min? :) Det jag ville ha ut av passet idag var att hon skulle vara avslappnad och fin i traven och galoppen och jobba henne i lång och låg form. Och hon var så fin så ni annar inte! :`) det räckte gott och väl med 25 min kan jag säga! Galopparbetet var helt underbart bra, stod i lite lätt sits och hon tog verkligen ett galoppsprång i taget och kunde galoppera på fyrkantspåret utan att hon ökade! :D Ja, hon var riktigt fin idag! Avslappnad var bara förnamnet idag! ;) Tog varje halvhalt och frustade hela tiden.

Bilderna är inte från idag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback