Aj min rygg!!!

Min rygg gjorde för ont för att jag skulle kunna rida ett riktigt ridpass idag vilket var synd för jag var ridsugen :( Jag hade redan problem hemma med att ta på mig strumpor så min lillebror var snäll och hjälpte mig. Och när mamma bromsar med bilen är det inte heller någon skön känsla :/ Fixade pållen och skulle sen upp, ett djupt andetag och bita ihop så var man uppe. Kände att det gjorde ont att bara skritta och följa med hästen med sitsen. Rida lätt ska vi inte prata om! Fy, i varje nedsittning kändes det i ryggen och körde sisse upp huvudet kändes det också.

Fick skritta en stund sen och föröska slappna av men ändå inte sjunka ihop som en hösäck..Jobbade henne sen  resten av ridpasset i lång låg form. Hästen blev mer avslappnad och jag också men så fort jag böjde mig framåt gjorde det ont :( Provade en galopp i varje varv, galoppfattningarna satt och jag stod i lättsitts och det funkade bra och gjorde inte ont :) Men att komma av gjorde ont vill jag lova er :(

Väl hemma la jag mig i sängen halft med bena hängandes över sängkanten så jag kunde komma upp sen själv ;) sommnad på en minut, trött? Med ridkläder och allt på, hahahah! Blev inga bilder..Såg säkert skrutt ut ändå :P Men hade denna outfiten och jobbade henne i lång låg form så bilden nedan passar bra! ;)



Nu måste jag flytta på mig, annars sitter jag fast här i stolen om en stund!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback