Häst nr 1 - Hollyford Boy

Red ju somsagt idag i skolan :D Fick den största hästen i stallet, 170cm i mankhöjd vid namn Hollyford Boy, kallades bara för Boy :) Guda snäll i boxen och vid ridning och var fuxfärgad. Trodde inte jag skulle komma upp på han utan pall men det gjorde jag, kände mig väldigt smidig! ;D

Han var go att rida, bara man var mjuk och stadig i sin hand så gav han efter. Tog man lite för hårt elr stelnade till själv så började han slänga med huvudet. Men i slutet fick jag bra koll och han arbetade på bra i form. Hade önskat att han var lite mera framåt för skänklen bara. I galoppen var det samma sak där, stadig men mjuk och fin hand :) Har ingen bild på han men det ska jag försöka fixa! :)

Kommer ett inlägg om dagens ridpass med Sisse + bilder snaart! :D En bild från igår...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback