Redigering - beskärning

Jag fick ett bloggtips om att skriva lite om hur jag beskär mina bilder :) Finns lite man kanske ska tänka på.



Bilden över är orginalbilden och här vill jag ha hästen mera i centrum av bilden så det är det man lägger märke till. Det ska inte vara så mkt luft mellan oss.



1. På bilden över ser det ut som om vi är påväg ut hur bilden och det ser bara almänt konstigt ut. Skulle inte beskärt bilden såhär, kan kanske bli häftigt vissa gånger om man får till det! ;)



2. På bilden över försöker jag att beskära bilderna så för tycker det är snyggt och hästen är ju påväg åt höger håll + att man fokuserar mera på framdelen :)

 

3. Nu är hästen mera i centrum på bilden över, om jag ska beskära bilden som på bilden över tänker jag alltid på att det ska vara lika mkt plats mella huvudet och framåt och mellan baken och bakåt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Blev lite flumigt detta kände det som. Men jag klagar på att klockan var mkt när jag gjorde detta inlägg! ;) Mera sånnahär tips/inlägg och vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Petra

Och glöm inte mina kort höhö :D

2011-08-23 @ 16:38:32
URL: http://petrajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback