Tävlingsresultat

Förlåt för bloggningen, men nu ett tag framöver måste ni ha överseende att jag inte kan blogga fullt ut. Har ju börjat på ny skola och dagarna är längre, kommer inte hem fören halv 5 och ibland halv 7. Sen ska man till stallet och sen är det typ läggdags som gäller och tid till läxor när vi har det. Allt är helt annorlunda än högstadiet. Har åkt på en rejäl förkylning också med huvudvärk, snuva, rinnande ögon, halsont och febern har jag inte kollat. Hoppas jag kan gå till skolan imorgon, ska jobba hela helgen också...

----------------------------------------------------------------------------------------

Tävlingsresultat från onsdag kväll!

90cm:
Framridningen gick mkt bra, hon kändes fin fin. Svårare bana och något mjukare underlag också än föra CR-hoppningen i Svenljunga gjorde att Sisse hade problem att få med bena i kurvorna så vi låg ner i den farten hon hade och kändes som bena skulle gå av på henne xD Sen efter varje oxår var det lite upptrampat så två ggr höll vi på och gå omkull, kände det som iaf för hästen försvan och jag hamnade långt på halsen. 8 fel slutade vi på, en volt la jag + en vägran. Men jag är sjukt nöjd faktiskt, pga förutsättningarna. Massa beröm till min underbara häst fick hon ändå <3

Andra rundan i 90cm hoppade jag inte fram något då jag ville spara på krafterna. Vi kom över första hindret och Sisse bjöd ingenting och fick smacka på ordentligt och gå på med spöt, absolut INTE likt Sisse :S Till nästa hinder som var en oxer var det en snäv sväng så la en volt. Hon bjöd ingenting då heller och det blev en vägran, en klapp på halsen så kom vi igen. En vägran till och då hade jag inte henne i galopp ens, bad dom lägga ner bakbommen och då vägra hon igen. Då tog jag hjälp av spöt och då hoppade hon det i trav. La en volt till nästa hinder och det kom vi över men ingen bjudning så valde att avsluta efter tredje hindret.

Lilla snuttan <3 Kunde inte sluta beröma henne efter rundan, det var verkligen inte hennes fel. Lastningen dit och hem gick kalasbra, inne på 1 min på dit vägen och när vi skulle hem ca 1 min också :)

Inga bilder, glömde kameran hemma! :O Första gången!



Valde att ställa in dom lokala hopptävlingarna också :) Hon behöver mera tid att bli bärigare i galoppen, stundtals riktigt bra och ibland sisådär :) Men jag är ändå riktigt nöjd över tävlingen, man lär sig alltid något och jag fick rida en helt annan Sisse, så både bra och dåliga erfarenheter gav tävlingen oss! :D

Orkar inte ändra alla stavningsfel som jag såg att jag hade gjort, ska sova nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback