CR resultat från söndagen & omkull ridning!

En väldigt händelserik dag måste jag säga!! Var CR-hoppning i Svenljunga som vi skulle på och först krånglade dörren fram lite på transporten då den hade frusit men det fixade sig :) Hästen gick klockrent in i transporten, duktig häst! Tog 1 min längre tid på hem när vi skulle lasta :) Var 56 startande och jag var bland dom sista då det knappt var någon på 90 och 100 cm som jag skulle hoppa. Plockade ut henne nästan direkt och red fram i en timma i paddocken. Sen plus framhoppningen inne i ridhuset så över en timma red jag fram. Hon var fortfarande pigg efter jag ridit fram så länge men det kändes MYCKET bättre efter den långa framridningen!!

90cm: Felfri! Vår fulaste runda någonsin dock men runt kom vi utan att någon bom föll ner vilket jag blev förvåndad över att det inte gjorde :P haha.. man ska ha tur ibland ;)

100cm: Här blev hon piggare och starkare. Var 5st hinder, varav ett hinder var oxer så alla andra var rättuppståenden - bra träning för Sisse! Var 8 st språng. Här hade vi två ner till vi gick omkull. Hon hoppade stoort över oxren och sen blev det svårt att fång upp henne och få henne på ytter och samtidgt skulle vi sväng, ingen bra kombination! Så vi låg på backen både jag och hästen.. Inget hände. Vi gick ett varv och så hoppade jag upp igen och hoppade oxren igen och fortsatte klart banan, var tre språng kvar efter oxren. Dom var felfira!

Är supernöjd med dagen och resultatet även om vi gick omkull! Får hoppas sisse lärde sig en läxa på detta! ;) detta var vår fjärde omkullridning :O Dock har vi hamnat i hinder innan... Film på när vi går omkull kommer + några få bilder från dagen!



Fortsättning på denna söndagen i nästa inlägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback