Dagens ridpass

Red i ridhuset då det spöregnade ute! Skrittjobbade henne länge, i ca 30 min till en början! Koncentrerade mig på form, takt till en början och jobbade med att hon skulle ta mera stöd i innertygel. Började göra halter och ryggade några ggr. Gjorde även massvis med slutor och öppnor + skänkelvikningar. Åh så duktig hon var!! :`)

Började att trava och då gjorde vi lite serpentinbågar för att sedan gå över till att göra mkt övergångar från trav-skritt-halt- trav osv. Sen började vi att göra samma sak som i skrittarbetet. Skänkelvikningar, slutor och öppnor! En skrittpaus på 5 min och sen gick vi över till galopparbetet! Underbart fin där med :`) Det långa skrittarbetet gjorde susen!

Tog sen av sadlen så hon fick springa fritt och det var en lycklig häst jag hade som bockade och busade som aldrig förr! Hon var allt svettig efter detta passet och efter att ha fått springa av sig. Vi var ju trots allt i ridhuset i över en timma!



Ge mig sommar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback