Duktiga, duktiga Sisse <3

Sisse var så grymt fin att rida idag och galoppen var helt underbar!!!! Red i paddocken och det var inget roligt väder, regnade :/ Men gjorde inte så mkt, tänkte inte så mkt på det. Sisse var iaf väldigt fin och bara tuffade på. Galoppen var helt underbar, wow så fin hon var! Nu är det inte så kallt så då blir hon inte så busig av sig så idag höll vi oss på marken ;) Vi gjorde några galoppfattningar från skritt, klockrena fattningar! :D Stadig yttertygel bara så faller hon in så fint i galoppen :`) Galopparbetet gick också riktigt bra! Trodde det knappt var sant när jag kunde länga och korta galoppen i stort sett hur mkt jag ville! Hon var även mkt fin i handen i galoppen, hängde sig inte utan var som i travarbetet, inget i handen med andra ord. Det gjorde susen att vi övade på galoppfattningar i skogen och avsaktningar igår. 

Såhär vill jag att hon ska vara jämnt i galoppen, då är hon helt underbar! Det är bara att njuta för stunden och beröma hästen! Imorgon får hon en välförtjänt vilodag <3

Såhär ser veckan ut som kommer ridmässigt:

Måndag (idag): dressyr paddocken
Tisdag: Sisse vilar, jag har ridning i skolan.
Onsdag: Paddocken
Torsdag: Paddocken
Fredag: vila
Lördag: Skogen
Söndag: CR-hoppning i Svenljunga!!!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback