Gårdagens ridpass!

Då jag somnade direkt när jag kom hem blev det aldrig att jag bloggade om ridpasset. Så gör det nu ist.

Sisse var väldigt fin måste ja säga!! Det vi jobbade med dagen innan gjorde verkligen nytta. Har kommit på och hittat små knep så att galoppen ska funka och igår var den bra i båda varven. Kommer dela med mig om detta på den nya bloggen sen! I dom första avsaktningarna från galoppen är hon verkligen superfin (!) i, sen orkar hon inte riktigt hålla ihop sig och det blir lite mera "dragkamp" och vi kommer inte in i takten i traven på en gång. vänstergalopp funkar bäst när vi fattar galopp från skritt. Då är hon skit fin i den galoppen! Från trav har hon mkt svårare för. Gjorde tre riktigt, riktigt dina fattningar från skritt och sen några havlbra då hon blev trött. Men det är helt ok att hon inte orkar riktigt.

Tänkte mkt fram i traven och gjorde massa övergångar från trav - skritt - trav - skritt osv. Ville få henne mera framför mig och få igång bakdelen på henne och få ett bättre stöd i båda tyglarna. Sen i slutet var hon så grymt fin!!!!! :`) Gjorde lite skänkelvikningar, öppnor och slutor också.

Idag hade hon behövt komma ut i skogen men det spöregnar och det blåser storm så vi hoppar nog över det idag.




Red även igår i mina stövlar, det regnade inte och var varmt så då fick dom åka på. Dags att rida in dom men aj så ont det gjorde i mina stackars knäveck. Men vill man var fin får man lida pin ;) satt en stund på Biljanca i slutet också och red igenom henne. Släpte igenom riktigt fint i båda varven efter en stund och där avslutade vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback