Häst nr 1 - Hollyford Boy

Fick Hollyford Boy idag, kallas Boy. Första gången vi hade ridning i skolan hade jag honom. Gillar honom väldigt mkt och är väldigt trevlig när man vet hur man ska rida honom. Dock får man vara supermjuk i handen och i hela kroppen får man vara avslappnad. Om man tar det minsta hårda i munnen på honom och går på med skänklen häftigt vet han inte vad han ska göra och tänker då mkt uppåt. Då är det bara att smaka och lätta på handen och sen beröma. Detta hände bara två ggr, annars var han jättefin! men som sagt, man får vara mjuk, avslappnad och ge beröm när han gör rätt.

Det stod markarbete/hoppning på schemat och det var studs och kombination. Fick gasa på lite så jag hade han framför mig och så han bjöd framåt. När vi väl fått upp farten gick det riktigt bra. Han blev lite små sur en gång när jag ville ha fram han mera i galoppen så han sparkade bakut :P

Mycket nöjd häst och ryttare <3 Vi skrittade sen av hästarna ute i snön som kommit under natten! :) Boy uppifrån.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback