Laddad häst i skogen!

Idag tog jag och Sisse en sväng ut i skogen. Hade tänkt mig en lugn, mysig och skön tur. Istället blev det en väldigt fartfylld tur och inte det minsta lugn! Sisse var på tårna och taktade heeela tiden och var riktigt pigg och busig! Blev mkt galopp och igenom alla vattenpölar, tyckte hon var urkul och laddade mot alla vattenpölar som om det var hinder! När hon var så pigg och laddad och ville i stort sett galoppera hela tiden passade jag på att få henne lugn och sen göra en galoppfattning från skritt och visst gick det :D Dock sparkade hon bakut varje gång elr så bockade hon. Hon små reste sig imellanåt också när hon gick och små taktade för hon ville iväg.

Vi hade det superroligt idag i skogen i vilket fall som helst, även om hon var lite för mkt på tårna!!! :D Jag skrattade bara, nästa gång får det nog bli säkerhetsväst på för det var väldigt nära att jag hamnade i backen några ggr ;) Hamnade framför sadlen två ggr när hon bockade. Shit vilken kraft och ett under att jag satt kvar! :O Vi hade iaf otroligt kul, både jag och hästen!!! :D


Tagga CR-hoppning i Svenljunga om en vecka också och hoppas hon inte e lika pigg som sist! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback