Lite varm på v.f

Kommit från stallet nu, borstade benen på sisse och kände igenom henne efter svullnader, värme och små sår. Det gör jag alltid innan ridpass elr som nu när jag bara var där och mockade. Struntar aldrig i det. Och tur var väl det för hon var lite varm på v.f nedanför knät ner mot kotan. Kan bara vara att dom har busat i hagen idag och hon har fått en smäll där :) Tror inte det är så farligt. Får bara ha lite extra koll om det skulle bli varmare och svullna upp. 

Skoldagen idag var slapp och go! Första lektionen hade vi entreprenör och vi skulle jobba med rester i det ämnet och lektionen är typ i 2 timmar och 30 min. Läraren ropar upp tre namn varav ett namn är mitt. Blir jätte orolig att det bara är vi tre som har rester kvar :O Men det vissade sig att det bara var vi tre stycken som inte hade några rester kvar :D Fatta vad gött?! Ledig den lektionen och även på torsdagens lektion!! Men lite drygt att va ledig i över 2 timmar...

Imorgon är det nog hoppning i skolan på schemat, tagga! :D Även uppsittningsprov ska vi ha. kanske låter töntigt och jättelätt men det är det faktiskt inte! :O Om man ska korta eller länga stiglädrerna gäller det att ha bra benmuskler och något vig ;) Skulle övat på att sitta upp på det korrekta sättet idag men sisse fick ju vila. Behöver iaf öva på att länga/korta lädrerna på det sättet vi fått lära oss. jaja.. Det ska nog gå bra ;)

Är jättesugen på att hoppa och ska bli kul att hoppa en annan häst imorgon om det nu är hoppning :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback