Markarbete

Idag blev det Dream Boy..Hade han för andra gången :) En av alla skäckarna ;)  Idag hittade jag honom mkt fortare än sist och visste vad jag skulle trycka på för knappar. Vi körde lite uppvärmning i skritt, trav och galopp och han kändes fin! Lite stel i höger varv men mot slutet hade det släppt. Vi travade också över lite bommar under lätt sits och för att hitta balansen m.m. Vi var 9 st som red samtidigt, två mer än vanligt men det gick ändå riktigt bra. vet man vad det är för regler som gäller så spelar det inte så stor roll hur många vi är. Alla får ju ändå lika mkt hjälp! Sen satte vi upp två kryss med 15 m emellan. Både ponnysar och stor hästarna skulle kunna gå på tre galoppsprång och fyra galoppsprång. Så jag fick länga lite när vi skulle ha tre stycken och korta för att få in 4 st. Dom som hade dom största hästarna, över 170 i mankhöjd hade lite att kämpa med när det skulle vara fyra stycken galoppsprång mellan, men det gick! ;) Vi var bara halva gruppen åt gången när vi gjorde denna övningen och dom andra tittade på och bedöme och sen tvärtom. Nöjd med min och Dream Boy´s insatts, kändes väldigt bra under lektionen!

Nästa vecka är det sista gången vi har ridning innan det är jullov och då ska halva gruppen köra gymkhana och dom som inte är med på det får en dressyrlektion! Jag valde faktiskt dressyr före lek. Tar heller en lektion än flamsar runt på små ponnysarna ;) Då ska jag se till att få sötnosen Mastiff igen!! :D

---------------------------------------------------

Sisse vilar idag och är även ensam hemma.. Försöker att plugga lite men går sådär. Imorgon kommer även Josefin och sabina och rider min pärla så jag får ännu en gång stå på marken och tittta. Men gör ingenting alls då det är kul att se sin häst röra sig under andra ryttare. Har bara sett Gustav rida henne så det är extra kul att se någon annan rida henne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback