Planer under vintern och framåt

Tänkte kort dra lite vad jag har för planer nu under vintern med Sisse och framåt. Vi kan säga att hon fått sina två veckors vila. Lite tidigare än tänkt dock. Men inget vi har kunnat göra något åt...

Vi ska försöka komma igång nu efter denna lilla vilan och hoppas att hon inte tappat allt för mkt av konditionen m.m. Men iaf, imorgon kör vi igång med ridningen igen, lugnt och fint. Vi ska försöka hinna med en hoppträning innan året är slut och den 18 december är det CR/Jul - hoppning i Svenljunga där vi kommer starta 100 cm och kanske 110 cm. En hoppträning innan det så vi får känna på att hoppa bana på 110 cm. Och hoppträning bokas nu i helgen!

Sen till nästa år ska vi iaf försöka hinna att åka och hoppträna varannan vecka eller varje vecka beroende på hur mamma jobbar och så. För vi ska vara redo och i topptrim till vårens tävlingar!

Hur det går på hoppträningarna framöver avgör vad för divition och för tävlingar vi kommer att åka på. Efter första hoppträningen som också kommer slå in snart kommer jag nog få ännu mera klart om vad jag ska sätta upp för mål för mig och Sisse. Ska bli så otroligt kul att börja hoppträna regelbundet och för en och samma tränare, tror detta kommer bli riktigt, riktigt bra! Lite extra kul att åka till annan klubb och träna!!



På onsdag nästa vecka händer det också lite spännande saker! :D Kan säga som såhär, letar efter någon som kan hjälpa mig med Sisse lite då och då med ridningen. Mer än så får ni inte veta nu, men som sagt så händer det roliga och spännande saker på onsdag! :D Som ni märkt har jag svårt att hinna med hästen och ridningen för tillfället :/

Kommentarer
Postat av: Petra

En häst kan vila upp till 3 veckor utan att tappa muskler och kondis i allt för stor mängd cså de är nog ingen fara för din pålla :) Spånnande! :)

2011-12-03 @ 01:46:25
URL: http://petrajosefsson.blogg.se/
Postat av: Ebba - ponnymuppaar.blogg.se

Fina :D

2011-12-03 @ 12:15:14
Postat av: marianne

Hästen tappar inte muskler om den får rätt mat, på två veckor hinner den inte tappa kondition heller.

Om du har svårt att hitta hjälp kan du annonsera på www.medryttare.nu där har jag fått bra hjälp både till Brigade och Cookie tidigare.

2011-12-03 @ 22:20:21
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback