Ridpasset och morgondagen!

Red i ridhuset. Var massa folk där + lite hinder. Typiskt, precis när jag skulle rida och allt :P Hade nämligen tänkt släppa henne i rudhuset så hon hade fått springa av sig och sen köra mycket galopparbete. Men så blev det inte. Är hyffsat nöjd med ridpasset ändå. Hon var pigg och då jag inte kunde göra det jag tänkt får jag rida imorgon innan vi åker till tävlingen för att bli av med lite energi. Inte kul om det blir som sist när vi skenade runt på framhoppningen i stora paddocken och jag fick inte stopp på henne. Tog några varv, hon var totalt galen kan jag säga. Kunde inte skritta och knappt hoppafram henne då hon drog som en idiot mot hindrerna och efter. Nej så vill vi inte ha det imorgon! Så för att slippa rida fram i över en timma imorgon på tävlingsplatsen till första start rider jag på morgonen innan vi ger oss iväg :) Har man en PIGG häst som ÄLSKAR att hoppa får man försöka hitta lösningar.

Vi är i stallet runt 08.00 och vi kommer lasta och ge oss iväg strax efter 10.00. Har utsläpp av hästarna och rider sisse direkt och så har hon någon timmes vila innan vi åker :) Tror det blir bäst! har inte förberet något då jag har gott om tid imorgon :) Håll tummarna för oss! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback