...

Åkte direkt till stallet tsm med mamma efter skolan och mockade bara och kände igenom Sisse. Hon fick vila idag, skulle ridit men så blev det tyvärr inte. Saker och ting blir som sagt inte som man tänkt sig ibland. Jag får försöka hinna rida imorgon ist...

Ligger lite lågt med bloggandet nu, ett inlägg per dag är vad jag kan prestera för tillfället och hinner med. Har några beslut att ta och mycket tankar kring besluten. Dom svåraste besluten som jag stött på under mitt liv kan jag säga. Det som rör runt det mest i livet och huvudet är väl flytten, vi ska flytta till Borås för er som inte vet. Hur ska jag göra med hästen? Hyra ut, skaffa medryttare som kan ta henne dom flesta dagar i veckan och jag rida bara typ varannan helg? orkar jag pendla till stallet som ligger 2 mil bort från skolan? ska som sagt flytta till internatet på skolan och då har jag 2 mil till stallet ist för 1 mil. 3 mil från Borås sen på helgerna, jag ser inte det som något problem, men lärare och mamma m.m. Även mycket pratande, funderande om så mycket annat!

Hur ska jag göra?! Tittar på för och nackdelar med allt som snurrar i huvudet just nu. Inte lätt för 5 öre. "på hopp" gör ju inte saken bättre heller och jag blir bara ännu surare och ledsen, försöker hålla masken och inte ta det så hårt men det är svårt. Regler hit och dit och allt ska va så rättvisst och blablablabla, ja det finns mkt! Men kanske blir ett av mina val enklare av dessa "på hopp" och det som snurrar i huvudet?

Jaja.. allt fixar sig förr elr senare! :) Något som jag stör mig på är när folk "klagar" elr något liknande att man gör fel elr om vad som helst är på facbook, på ett sms m.m. så mkt bättre att ta det i verkligheten, face to face. Jag skulle inte ta det lika hårt då som jag skulle göra på tex facebook elr på ett sms. sen är det lättare att förmedla det i verkligheten.

Nu vill jag bara ha ett nytt år och ett härligt jullov! :) Få klart och in lämnat alla inlämningar i skolan m.m. Nu ska jag plugga vidare och skriva lite om veterinär, slakt av häst, uppfödning, hovslagare, ridlärare m.m. Ska va inlämnat och klart imorgon..




Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, mycket att tänka på Amanda!



Men varför flyttar du inte Sisse till Svenljunga? Borde väl vara den bästa lösningen, då kan du ju både rida, träna och tävla! :D Nu är ni ju på G! :)



/Therese

2011-12-16 @ 08:05:00
URL: http://www.stallthema.zoomin.se
Postat av: Anna

Behöver du hjälp är det bara till att säga till vet du! ;-)

Hoppas allt löser sig!

2011-12-16 @ 09:52:14
URL: http://hopparens.blogg.se/
Postat av: Petra

Säger som Therese, flytta med sisse. Att flytta hästen var de bästa jag har gjort på länge. Jag hade gärna haft kvar osten i länghem på grund av att vi båda trivdes så himla bra men mår inte du bra och kan lägga ner den tid du vill på Sisse mår ju inte hon bra. Har du henne nära har du så mycket tid över för de andra vilket är viktigt de med, då blir inte hästen någon börda. Jag förstår dina tankar men i slutändan mår ni båda bäst av att ha varandra nära, tro mig :) och vill du då åka hem på helgerna kan du ha någon som rider då istället, de är ju din häst kram

2011-12-16 @ 12:23:46
URL: http://petrajosefsson.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller med Therese och Petra, flytta med hästen till svenljunga. Då kan du ju rida iafl 5 dagar i veckan! och du kan cykla till stallet om du bor på internatet = inga resekostnader då :D



Lycka till, det löser sig!

2011-12-16 @ 19:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback