Bett!

Eftersom jag är en riktigt riktigt galning i bett världen, älskar jag att pröva bett (ENDAST sådana som passar mina hästar och som JAG tror kan passa dom)

Ikväll tänkte jag prata om detta bett!
WILSON BETTET!
(kärt barn har många namn liksom deta bett, kallas för en del annat också)

Jag rider med detta bett på Myrra i hoppningen, för att få henne lite "extra" vändbar. Jag har aldrig haft ett bättre bett i mina ägor, möjligtvis Sprenger bettet mitt tre delade, men det tar vi en annan dag!.
Man kan ha två varianter på detta, som ni ser på bilden där hästen har det i munnen att tyglarna sitter i den "yttersta" ringer, kan man kalla lite lite lite skarpare men jag tycker det inte blir lika stelt om man har det såhär! :)
Annars kan man ha det såhär:
Tycker det blir lite stelare och känns inte som om man får en bra känsla i ridningen. Men är så nöjd med det!
Bra för hästar som kan bli något framtunga, har inte prövat det på Cassie än men kanske ska pröva?
Bettet kostar mellan 200-300kr beroende på form (finns även men "rundare" ringar, se bild under)
Och kom ihåg, Bettet blir aldrig skarpare än vad handen gör det till.


Hoppas ni är nöjda! :)

Kommentarer
Postat av: Cia

Sv; det fanns smileys där från början, vet inte hur de funkar på blogg.se :P men de borde ju kanske gå ladda ner nånstans?? ^^

2011-02-19 @ 07:12:03
URL: http://ciajonasson.bloggplatsen.se/
Postat av: Viktoria

jaha så bra för dig! haha :) Kanske det gör, får kolla det. Men tack för snabbt svar! :D

2011-02-19 @ 11:04:43
URL: http://stallsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback