Dag 2 - Presentation av mina hästar

Jag har två hästar vi börjar med Cassandra:
Cassandra föddes den 26 juni 1988 och är alltså 23 år nu i år.Hon är efter Carat 542-Magnifique. Henne fick jag när jag föddes så har haft henne hela mitt liv, hon har alltid varit där. Lärde mig rida på henne och allt :) "Cassie" som hon kallas fick sitt namn p.g.a hennes mamma som hette Afrodite som ska vara ett gudanamn och hennes dotter heter Cassandra så då fick det bli det, hon i sin tur fick dottern Myrra som fick bli hästen Cassies föls namn. Haha nu glömmer vi det inväcklade som jag på något sätt försöker förklara, Cassandra är utbildad till MSV dressyr och LB/LA hoppning och LÄTT fälttävlan.
Hon är en rödhårig dam och 156cm i manke, är snäll i all hantering då jag är noga med hanteringen från marken.
Hennes mamma blev 32år så det är MINST vårat mål att slå! haha :)
Cassandra ser ut såhär:
Myrra tänkte jag nu berätta om:
Myrra är som sagt Cassandras dotter, den 6 juni 2003 föddes hon. "Myran" som hon också kallas är efter Dardel-Carat 542- Magnifique, hon har haft 2 föl som är väldigt vackra hästar som kommer att gå långt!
Därför är Myrra efter i sin utbildning, mer riden som en 4-5 åring, men hon börjar hämta sig väldigt bra nu!
Vi har kommit två i klubbmästerskapen, 4de placering i lokal dressyrtävling av ca 30 startande, fina prcent på lagtävlingarna och på lokala clear rounder, i höstas startade vi den första LA:n och fick 61% helt okej då hon var lite nervig och trippig.
Jag hade henne som föl men mammas vän köpte då henne och sedan köpte jag tillbaka henne i Mars 2010 då hon såldes och var i uppsala ett tag då jim lundgren och Niclas Dalqvist köpte henne (de tog föl på henne, då de flyttade till Mark och startade ridsklubben där igen) då såldes Myrra igen till en familj. Som föl var Myrra envis och "rödhårig" och det märktes ..Hon hade fått göra som hon ville, så efter jag köpte tillbaka henne tog det en bra stund att bara lära henne hyffs att INTE sparkas, bitas och allt sådant så fort sadeln kom fram blev hon som ett vilddjur, när man gick med henne slet hon sig och hade inga muskler, så känns bra att allt sånt är borta och hon börjar muskla sig! :) Blir lite spänd när gjorden ska spännas men inget problem, allt kommer med lite tid :)
Myrra är 168cm i manke och i utbildnings nivå är hon i LA dressyr (men påväg upp emot MSV) jag har själv hoppat 1.20cm med henne men löshoppat 1.40cm. så det är väl ung vad hon ligger på i nuläget.:)
Myrra ser ut såhär:
Är det något som ni undrar över, bara att fråga :)
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Monica

Trevlig sida =) skulle bara kolla om det gick och skriva en liten rad till er.

2011-03-18 @ 10:55:45
Postat av: Monica

Det gick ju finfint =))

2011-03-18 @ 10:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback