Dag 3- hästar jag ägt

Min första, alldeles egna ponny fick jag när jag var 9år gammal! En sockersöt B-ponny född 97 vid namn Caramell! Ett passande namn till den lilla ponnyn! Caramell och jag hade 1år och någon månad tsm. Jag var totalt livrädd för hoppning, vågade mig knappt över en bom när jag köpte henne, hehe. Men efter någon månad bara hoppade vi massa! Vi hoppade som högst 80cm tsm, det var högt på den tiden! ;D haha. Var ute på CR och vi fick alltid med hos en rosett hem! Kom 3:a i KM i dressyr och blev 2:a i hoppningen! Caramell har också blivit en lovad tävlingsponny för dom högsta klasserna i hoppning då hon fick 10:or rakt igenom på löshoppning! Dock växte jag ur henne snabbt...
Men visst är hon söt?! Klicka på bilderna så blir dom större!

Efter det köpte vi en C-ponny vid namn Carlito, som kallas för Kalle ;) Kalle är en häst som står mig väldigt varmt om hjärtat. Han hade en så enorm personlighet och vi litade på varandra till 110%! Vi fick 3år och 3 månader tsm. När han var 5år blev han 3:a i unghästchampionatet och blev då Sveriges tredje bästa c-ponny! Har inte så stor lust att gå in mer om honom då jag bara blir ledsen av att skriva om honom och tänka på honom. Men fråga om ni vill veta något :) 
Klicka på bilderna så blir dom större...
Undertiden jag hade Kalle så letade jag D-ponny och köpte även en undertiden jag hade Kalle. Jag hade då två hästar i över 1år. Det var meningen att vi skulle sälja Kalle men det gick inte, jag ville ha kvar han! Så valde att sälja min D-ponny Jenny efter att jag haft henne i över ett år!

Jenny var en ponny med mkt power med stora/rörliga gångarter och het i hoppning, men gudasnäll! En drömponny för många! Vacker som en sommardag var hon också. Tiden jag hade med henne var också underbar! Hoppade som högst hinder på 120, och det gjorde hon lätt! Mimmi som har henne nu tränar på den häjden också! :) Sålde henne då jag inte ville sattsa på hoppningen när jag hade henne så det var rätt att sälja henne så hon fick göra det hon var bäst på helt enkelt!



Undrar ni något så får ni gärna fråga! :) Och vill ni ha mera bilder så får ni säga till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback