Dag 7 - Mina drömmar

Är alldeles för höga och kommer inte att kunna uppfylla dom heller ;) Haha. Vet inte riktigt om jag vill sattsa på hoppningen elr dressyren med Sisse elr i framtiden överhuvudtaget. Jag gillar dressyr lika mkt som hoppningen!
Dressyr är ju svårare än hoppning. I hoppning spelar det inte så stor roll hur det ser ut bara hästen tar sig över hindrerna, men dressyren krävs mkt mkt mera! Men båda är precis lika roliga! :D

Men för mig spelar det ingen roll om jag inte når mina drömmar, jag har hästarna och det är det viktigaste! Jag vill komma så långt som möjligt, helst i båda diciplinerna men vet att jag aldrig kommer att komma i närheten ändå. Man ska ha en häst som klarar av klasserna och pengar för att kunna uppfylla min drömmar ;) Bara att leta sponsorer :P haha...

Min andra dröm är att bo på en gård, vilket jag SKA göra i vilket fall som helst :P Utbilda/rida in unghästar m.m. Där har ni förklaringen vrf jag köpte Sisse ;D Mamma ville att jag skulle ha en gammal läromästare som jag kunde börja tävla direkt. Men jag sa nej till varje häst hon hittade, inte över 7år så jag, MAX! Haha.

Jag gillar utmaningar, ville inte ha en färdig utbildad storhäst som man kunde ut och tävla direkt. För mig kändes det inte rätt att bara sitta upp och allt är perfekt nästan från första stund. Det kanske är roligt också men inget jag skulle vilja ha. Det tog lång tid innan jag fick Kalle att gå som jag ville :P Men gud så jag älskade den hästen! Jag fick verkligen kämpa för att komma dit vi kom tsm och hade jag inte haft han så hade jag inte varit så duktig som jag är idag. Jenny var också en utmaning, fast där var det inget fel på tempot inte ;D haha...Hade jag inte haft Jenny hade jag inte klarat av Sisse för hon är snäppet "värre" i hoppningen!

Om något år om jag skulle sälja Sisse så kommer jag vara jätte glad för då är det jag som utbildat henne och format henne som jag vill ha henne, lärt henne galoppfattningar m.m. Med lite hjälp såklart men det är jag som suttit på hästryggen. Bara att Sisse har gjort en klockren galoppfattning kan jag leva läääänge på!


Detta spårade ut lite, var ju mina drömmar jag skulle hålla mig till ;) Fråga gärna något om ni vill!





Kommentarer
Postat av: Reidarirmelin

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2011-05-26 @ 15:19:55
URL: http://reidarirmelin.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback