110cm

Hoppade lite idag, blev bara att sätta upp ett hinder då det var andra i paddocken så ville inte störra dom...

Sisse var väldigt PIGG men kunde för en gång skulle reglera galoppen mer än vanligt! :D Värmde upp lite lätt först på låga höjder...Sen blev det några språng 105cm och sen två på 110cm. Hade bara en bom och hindret stod väldigt konstigt och så hade jag två stora koner under liggandes. Vi fick till tre bra språng idag av kanske 10st? Sisse hade svårt att bedöma när hon skulle stampa av så fick hjälpa till en hel del och för att det inte skulle bli ett jättestort och långt språng fick Jag/vi lägga in ett extra galoppsprång...Så det blev lite knasiga språng.

Dom tre sprången som blev bra hade jag ett högt tempo och kortare ansatts vilket värkade funka mkt bättre...



Mamma lyckades fånga det dåligaste språnget för dagen :P Tjusigt värre! Hindret ligger på 105.. Tur man tog ett stadigt mantag! ;)




Det bästa språnget på bilden under för dagen på 110cm...




Jag är ändå nöjd med ridpasset :) Hon försökte så gott hon kunde, även om det blev lite knasiga språng :P Men inte en bom ner hade vi...Nästa gång får vi fylla ut hindret/hindrerna lite mera med bom framför m.m ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken maffig häst :)

Vilken ras?

2011-07-27 @ 18:48:20
URL: http://armonios.blogg.se/
Postat av: Tilda Dahlqvist

Du hade gärna fått störa mig och Thule så kul att se när Sisse hoppar.Lyckades till och med se en del av dom konstiga sprången haha!:D

2011-07-27 @ 23:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback