Biljanca

Efter jag ridit Sisse så åkte jag med Linnea för att rida hennes D-ponny Biljanca :) Som ni nog har hört om innan, brukar ha lite träningar för dom ibland och rida Biljanca :) Men iaf, jag jobbade med att lösgöra henne i sidorna och få henne mjukare i munnen och söka sig till bettet :) Efter en liten stund fick jag henne dit jag ville och det var mkt skönare att gå i form än att kämpa emot tyckte hon ;) Stadig i formen och mkt fin i sidorna och låg fint på bettet och i handen. Hon ville gärna dra sig in mot mitten, precis som med Yazz. Mkt jobb med en stadig yttertygel och stadig innerskänkel och mkt volter och flyttningar av bakdelen :) Fick till det riktigt bra och sen var det ingen korsgalopp i galoppen. Bilderna är tagna nästan precis när jag börat rida så hon var mera ihop i slutet i formen :)

Linnea satt sen upp och jag hade lektion. Hann inte fota mkt på dom då jag hade fullt upp med att ge instruktioner m.m. ;) Vi jobbade precis på samma sätt och i slutet fick båda till det riktigt, riktigt bra och Biljanca sökte sig mkt fint neråt i form! Ska rida henne mera i veckan + ha lektioner :)






Och en bild på Linnea och Biljanca precis när dom börjat rida! :)



Visst var min inbakadefläta fin som jag gjorde? ;)


Kommentarer
Postat av: vanja

Hej! min kusin ägde biljanca innan. och jag har ridit henne en hel del. ett tipps är att lägga sadeln längre bak! och ner med hälen :) då går hom mer rätt än om du sitter framme på halsen:)

2011-07-05 @ 23:08:01
Postat av: Amanda

Hej! Hon har denna sadel för tillfället vet jag och den åker lite lite fram :) inte lätt att ha hälarna ner när man är så himla lång :P sen flyttar jag bakdelen på henne så då blir det att dom åker upp ;) men ska ha kortRe läder nästa gång så mkt det bra :)

2011-07-05 @ 23:27:14
URL: http://stallsm.blogg.se/
Postat av: linnea

tack för att du ville hjälpa till idag! :)

jag tycker att det gick jättebra!, och biljanca såg ju också nöjd ut!! :D



detta är ju en hoppsadel så det kanske ser ut som den ligger längre fram än vad den gör också.? men det är ju som sagt bara en tillfällig sadel. :)

2011-07-05 @ 23:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback