Gårdagens ridpass!

Skrev aldrig om ridpasset igår kväll vilket jag måste göra! ;) Det gick något grymt bra måste jag säga :`) Hon var väldigt pigg åt det posetiva hållet och lyssnade på minsta lilla jag gjorde och bad henne om. Hon höll formen jättefint i övergångarna och i stort sett under hela ridpasset :D Inget slängande elr tjafsande med huvudet. Galoppfattningarna var klockrena, dock var hon stark i galoppen och låg på en hel del men jag kunde ändå kontrollera henne :) Gjorde även lite skänkelvikningar några få steg i taget. Riktigt svårt är det måste jag säga, tar man lite för hårt slänger hon upp huvudet och man får börja om :P Massa volter från skänkelvikningarna och in i dom också så går det bättre :) Nu blir det också lite bilder!




På bilden under måste jag säga att jag ska precis korta tyglen efter att ha jobbat henne i en låg lång form ;)



Har vääldigt många bilder till! :D


Kommentarer
Postat av: Therese

Fina bilder! :)



Kul att det gick bra, kanske gjorde mitt pass i måndags lite nytta trots allt! ;)



Tips; Korta tyglarna även i den låga formen så din hand kommer framför sadeln och i skänkelvikningarna (hon gör superfina!) så måste du vara stark i din skänkel och mjuk i din hand - då blir hon superstadig! ;)



KRam T

2011-07-01 @ 10:34:46
URL: http://www.stallthema.zoomin.se
Postat av: Anonym

riktigt fin häst du har! :D

2011-07-01 @ 22:56:41
URL: http://moaomatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback