Pole bending competition

Var ju på High Chaparral på westerntävlingar över en dag :) Den första grenen vi tittade på och som jag fotade på hete pole bending competition. Så jag tänkte berätta vad det gick ut på av det jag lärde mig där ner :) Så detta är helt egen fakta av vad jag lärde mig under tävlingens gång :)

Det var tjejer/killar som var bäst i Sverige på detta och tävlade på elit nivå och det var även några som det var första gången för. Ändå tävlade alla mot varandra :) Lite orättvisst kanske? Sen finns det ingen åldersgräns för att rida tex B-ponny utan man får vara 20 år om det är så :) Men iaf, pole bending competition gick ut på att vara så snabb som möjligt med bästa tiden och man startade två ggr :)

Först skulle man så fort som möjligt ner till andra sidan av "ridbanan" och sen var det slalom upp med 4st (tror det var 4st) pinnar och sen skulle man göra slalom ner igen och sen var det full fart mot mållinjen! Lite bilder jag tog :)

Och vrf inte börja med den bästa ryttaren i hela Sverige på
pole bending competition racing? GRYM var hon och hennes häst var med på varenda liten signal!




Sen denna söta hästen var också duktig som kämpade på bra!






Killen här under var också riktigt riktigt bra och hans häst också!




Dom under var också en favorit! Gillar benskydden! ;)






Två andra ryttare :) Fotade inte alla ekipage...




Vad tyckte ni om bilderna och min lilla fakta om grenen? ;) Ska jag göra likadant med dne andra grenen jag tittade och fotade på? :)



Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: ellerhur, och dessutom den gröna färgen :D och vit kant, och mjukt innuti, perfekt ;) <3

2011-07-08 @ 14:40:04
URL: http://resilient.blogg.se/
Postat av: M i c k i s

åhh vad man ångrar att man mangade på att åka ner och vara med ><

Men härliga bilder! :D

2011-07-14 @ 18:19:39
URL: http://majckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback