Super känslig och pigg

Sisse var riktigt, riktigt rolig att rida idag! :`D Hon var bara en aning för känslig och för pigg för att ridas :P Rörde jag mig lite i sadlen elr skänklarna så ökade hon rejält kan jag lova! Hon var riktigt samarbetsvillig och kunde inte sitta ner på henne för då blev hon bara ännu piggare och kom bakom hand/lod, fick henne för mkt framför mig om man kan säga så? Så valde att rida lätt och sitta ner korta stunder bara ist. När jag red lätt kom näsan fram lite och hon blev inte lika spänd. Herregud vilken energi hon hade idag!

Galoppfattningarna satt som en smäck! Gjorde två fattningar från skritt och hon tog dom direkt, duktig häst <3 I ena varvet i galoppen var hon såå sjukt fin och riktigt avslappnad! Fick smacka lite lätt för att hon skulle komma fram mer till handen och öka takten en smula. I andra varvet var det raka motsattsen. Full fart och spänd...Tänkte ge upp där ett tag efter 10 minuters galopp i sträck, men sen efter en stund kunde hon ta och lugna ner sig och slappna av i kroppen...Sen gick den galoppen kanon! :D Gjorde också lite skänkelvikningar.

Mamma tog 136 bilder och jag valde ut 30st som jag tyckte blev bäst så här kommer det några av dom! Kommenterar ni blir både mamma och jag glada! :D

Jag koppade även henne idag också till ridningen ;) Övar på att knoppa på tid hahaha x)
 
 





Avslappnad fin pålle (:



15 bilder till kommer ikväll! :) Och glöm inte kommentera <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback