Världens bäst dressyrpass med Sisse!

Och jag överdriver inte! Hon gick så otroligt bra idag så det var sjukt! Kunde nästan inte sluta rida så efter en timma så var jag tvungen att avsluta ridpasset ;) Värmde upp i lite lång och låg form i skritt och trav på serpentinbågar och volter. Gjorde sen lite skänkelvikning i skritt och övergick sen till trav i lite högre form då. Ena varvet gick riktigt bra, andra får vi kämpa på lite bättre med takten igenom :) Hon slängde inte upp huvudet en enda gång under HELA ridpasset! Galoppen var helt underbar, kunde korta och länga i stort sett hur mkt jag ville och hon samlade sig väldigt bra, för bra för att man ska tro att det var sant :P Gjorde också mkt övergångar från trav - skritt - halt osv. Provade också för skoj skull att göra lite förvänd galopp på henne när jag hade så bra koll på henne i galoppen när jag kunde påverka så mkt. Från snett igenom och hela kortsidan och igenom svängarna och in i en ny snett igenom fixade hon galant! Ökade inte det minsta <3 Gjorde sen över ridbanan för att få en lite skarpare sväng och hon byter inte galopp då heller och galopperar så lungt och fint <3 Travade sen av henne...

Gud så duktig hon var idag :`D Har aldrig gått så bra som det gjorde idag och det var en väldigt nöjd ryttare och häst som gick hem till stallet igen :D Det här kommer jag leva på så länge och hoppas lite av detta håller i sig.
Tack till Therese som hjälpt mig under veckan också och hålla igång henne! Ditt arbete med henne har gjort stor skillnad sen sist! :D

Innan ridpasset med Sisse så red jag Arn! :) En fjordhingst på tre år för er som inte vet. Tror det var tredje gången med ryttare som han blev riden och första gången han provade på galopp med ryttare på :D Så duktig liten häst, kommer bli en stjärna av honom en vacker dag! Har ingen bild på han men det kanske kommer i dagarna :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback