Dagens ridpass gick inget vidare!

Dagens ridpass var långt ifrån bra! Hon har börjat brunsta nu och stod verkligen och skrek efter Sigge som var i hagen och Sisse i stalletoch jag blev nästan döv! På vägen ner till manegen gnäggade hon minst 10ggr och stannade och grejade. Sen i paddocken ville hon inte jobba i form utan skulle bara titta upp mot stallet och gnägga. Hon var också rädd för allting och kastade sig lite hit och dit :P Galopparbetet blev det allt lite rodeo några varv! ;) Fattar inte hur jag kan sitta kvar, så fort galoppskänklen kommer så flyger hon rakt upp i luften och sen kastar hon sig framåt och slänger med frambena m.m. Kansiga hästen! Började att göra skänkelvikningar och massa volter för att hon skulle koncentrera sig mera på mig. Jag fick henne att lunga sig i slutet av passet och vi kunde trava av i en lång låg form. Red inte alls länge, ca 30min. 

Sen var det full fart hem och så fort ut i hagen som möjligt! ;) Bild från idag...
 

Ridlägret gick också bra och barnen tyckte nog det var roligt! Så nu är jag riktigt trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback