Dagens ridpass i text :)

Jag kan inte riktigt kalla det som ett ridpass. kände bara på henne lite :) Skrittade mest så blev inte att mamma fotade. Jag red barbacka i paddocken och provade även den nya nosgrimman jag köpte på Hööksutförsäljningen för ett bra tag sedan. Den satt lite långt ner så det är jag medveten om :) Men det går ju att fixa med några hål extra.

Jobbade henne i lång låg form och hon sökte sig riktigt fint neråt. Provade även att göra en början till bakdelsvändning och framdelsväning vilket jag tyckte hon gjorde mkt bra! :D Körde även två stycken "skänkelvikningar" i skritt från båda varven och hon är ju så känslig för skänklen så behövde knappt lägga ett tryck utan bara ta små förhålningar :) Ibland gick det fort och rumpan gick iväg själv elr så flyttades hela hästen i sidled så då tog vi några steg framåt och började om :) I traven red jag lätt, försökte iaf ;) Hon jobbade på i en låg lång form här också och var superfin. Travade inte alls länge.

Som jag skrev så vet jag att nosgrimman sitter lite för långt ner ;) Vet ej vrf hon fick grå/silvrig pannlugg på dom två fösta bilderna? :P

 ¨


Visst var hon fin i tränset? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback