Galen häst har jag!

På onsdag red jag Sisse tidigt på morgonen innan ridlägret skulle börja :) Jag kände då på henne i paddocken och skulle kolla av hur mkt hon orkade efter vilan och hur mkt hon tappat under den perioden. Hon var lite trippig och vi hittade inte någon bra takt, kan vara för hon går barfota :) Red i lång låg form i skritt och trav och jag tyckte hon var lite stel i sidorna men i munnen var hon lika fin och känslig! Men klart man är stel i sidorna efter vila! :) Hade jag också varit ;) Provade även lite galopp. Katastrof var det  verkligen! Fattningarna satt inte, slängde och tjafsade med huvudet och skött ut bogen och bara sprang och och sparkade. Så galoppen vätar vi så vi inte "förstör" det som var så bra innan med galoppen. Allt var rbara aka motsattsen. Men jag kan inte kräva något nu efter vilan så det får jag ta :) Provade även att plocka upp henne ett vara på fyrkantspåret i formen men hon hängde sig i handen och det blev bara jobbigt tyckte Sisse :P Så lång och låg form tills hon orkar :) Bättre att det är kul och inte så jobbigt än att tvinga!

Sisse efter ridpasset, tjockishästen!


Torsdag red jag på kvällen ut i skogen! Hon var pigg och tittade på precis allting och galopperade på stället nästan och fjantade sig precis hela tiden. Nära att jag hamnade på backen några ggr :P
Red en klätterrunda i skogen och Sisse skulle trava där det var stora stenar så fick göra massa halter hela tiden och ryggade sen många ggr på vägen hem för hon hade så bråttom. Överskottsenergi?! JA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback