Ingen ridning på 3 veckor...

Nu kan jag bara rida idag och imorgon sen kommer Sisse att vila i nästan tre veckor och kanske en vecka till efter där. Ska jobba så himla mkt så jag kommer att bo i Borås så om jag ska kunna och hinna med att rida så skulle jag haft hästen i Borås.

Men imorgon ska mamma få provrida min galna häst i skogen och se om hon skulle klara av att rida henne medans jag inte kan och är borta :) Hon har ju blivit lite studsig och nervig i skogen nu när hon inte gått så mkt ;)
Jag låter inte någon annan galoppera Sisse nu då jag inte vill ta risker att någon ska flyga av henne :P Om jag har lite smått problem att sitta kvar ska nog inte någon annan ta och galoppa i skogen på min häst haha. 

Vi får hoppas Sisse skötter sig imorgon i skogen så mamma vill och kan rida henne under dom dagar/veckor jag är borta :) Sen ska jag även fixa en tömkörningsgjord så hon kan tömköra henne så hon får jobba lite på banan och i form ;) Sen ska jag se om inte mamma kan ta och skriva om när hon vart och ridit här på blogg om hur det gick ;) hade ni velat det? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback