Träning från marken

Som sagt så jobbade jag Sisse från marken i rundkorallen! :) Vi skulle ju träna på att rygga men det gick inte alls. Hon lyssnade inte ens när jag gav ett tryck på bringan elr när jag tog spöt till hjälp. Ett steg var max...Nästa gång tar vi en repgrimma elr träns på. Kanske blir lite bättre och enklare ;) För rygga måste hon kunna göra! Hon fick sen undersöka rundkorallen.


Hon fick sen nosa på "bron" som låg i mitten och jag skulle sen se om hon vill ta ett kliv upp på den. Jajamän så Sisse och tog ett steg upp på den. Cool häst jag har! :D



Sen stod hon där, söta hästen som ingenting! :)<3 Sen skulle hon stå och vifta lite med frambenet som jag lärt henne ;D



Och så byter vi ben ;D Haha



Mamma ville sen prova också men hon fick inte Sisse att gå ett steg ens, precis samma sak i lasttningen! Det är som om hon valt mig som hennes "ledare" elr vad man ska säga för hon lyssnar inte alls på mamma :P Haha så gullig hon är. Dock kanske inte det är bra det heller att hon lyssnar mest och littar på mig, så mamma ska få träna med henne också ;)



Jag är otroligt nöjd med dagens träning! Sisse gjorde det som hon aldrig gjort något annat! :D Så himla kul! Kanske hon ska bli en westernhäst också? ;D






Kommentarer
Postat av: Therese

Hon har ett litet "lätt" dominansbeteende, rygga från marken går men hon är lite bestämd...jag pillade lite med tidigt i våras och det är superbra att om det fungerar så kommer även lastningen bli plätt lätt! ;)



Nästa "steg" är att få upp alla fyra ben på pallen, eller t.ex. 3 ben, helt enkelt så många som du kräver just för stunden...;)

2011-06-09 @ 11:36:02
URL: http://www.stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback