Vad är rätt & Vad är fel?

Man ser att många sätter bensnörerna på täckerna på många olika sätt. Men vad är igentligen rätt och vad är igentligen fel? Jag undrade precis det samma så tog reda på detta och tänkte dela med mig av det jag hittade! ;)



Vi börjar med första bilden som då ska likna bensnörerna! ;) Att sätta dom i kors förhindrar rörelseförmågan hos hästen och när hästen tar ett steg framåt så blir det ett tryck mot hästens ben av bensnöret!
Som på andra bilden brukar jag sätta dom men kommer nog inte göra det i framtiden :P Det ligger ju då och skaver på innersidan av låret på hästarna när dom är i rörelse och kan då bli skav av det.
sista bilden ligger inte bensnörerna emot hästen och det förhindrar ju inte rörelseförmågan hos hästen heller.

Har inte ens själv tänkt tanken att sätta bensnörerna som på bild tre som jag anser är rätt och bäst och det är något jag kommer börja med! :) Hur sätter ni bensnörerna på era hästar?


Kommentarer
Postat av: josephine

Sista är rätt :) så gör jag på mina hästar.

2011-06-28 @ 15:44:03
URL: http://teamzmms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback