Globus clic - HISS!

Jag hade en Globus Clic sadel till min d-ponny Jenny :) sadlen passar hästar med svängd rygg. När vi provade ut en sadel till jenny provade vi nästan alla sadlar i bustiken som kunde tänkas passa henens rygg. det vara bara bruna sadlar och jag var inte alls glad när jag provade sadel nr 11 och det hade bara varit bruna!! -.- Sen var det 5 kvar som låg bra på henne, varav att det vara bara en svart sadel som vi provade på hela dagen som var kvar av dom 5 som låg bäst. det var också den billigast och kostade 10500kr och den dyraste kostade 24000kr. mamma var orolig att den som var dyrast skulle passa och jag ville ha den svarta ju!

och gissa, det blev den svarta Globus clic hoppsadlen som låg bäst!! :D Hon skött inte över den på någon sida och låg an på ryggen och "glappade" inte där bak m.m. En helt UNDERBAR sadel som är värd sina pengar, mjuk och riktigt bra stöd för knäna/bena :) En sadelutprovning som jag aldrig glömmer ;) Hahahaha!

letade sen efter en begagnad dressyr sadel i samma märke men hittade aldrig en svart...provade en också när jag provade hoppsadlen och den var så underbart skön, rena drömsadlen!!

Fanns många i såna sadlar i denna färg, gillar färgerna och tycker det är coolt men Jenny hade inte alls passat i färgerna...




Emelie som vann: http://duvetmemme.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Erika

Har haft en Globuc clic dressyr, heeelt underbar. :)

2011-09-19 @ 11:39:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback