Jag tror jag vet vrf Sisse blir så spänd...

Ska rida ridlektion ist idag :D Så Sisse får gå idag ändå ;) Det är hur länge sen som helst jag red ridlektion, om man inte räknar med när jag rider för Gustav då ;) Ett halvårsen, minst!!

Har nu också kommit på (tror jag) vrf Sisse blir som hon blir när man galopperar och hon köra sina rodeo shower. Måste vara när jag rider med minst två personer till i manegen. Det är då hon kör lite rodeo. För när jag tänkt tillbaka så har hon gjort så varenda gång, bockat, sparkat och lekt rövare helt enkelt när det kommit några mer in i ridhuset. Sist jag red så var jag först ensam, galoppen var otroligt (!) fin och sen kom det två stycken och jag skulle ta andra galoppen efter en stund och hon var jätte spänd och körde rodeo. Det bara måste vara att hon blir spänd när jag rider med andra hästar. Kan ju inte va något annat?

Sen när man hoppar hoppar man ju oftast med någon och då blir ju hon jätte strak och kör upp huvudet både före och efter hindrerna, mkt bättre nu dock!!! Men när jag hoppat själv, bara över bockarna och liten bana har hon varit cool lugn! Väldigt konstigt tycker jag allt...Någon som känner till det kanske? Måste ju hänga ihop med dressyren där att hon blir spänd med fler än två hästar...?

Så NU ska vi börja rida lite ridlektioner så hon får vara med andra hästar än bara med en. För om det är två andra i ridhuset det är då hon blir lite knasig :P Tips på hur och vad man kan göra åt detta elr är det en träningsak? :)

Vi får se hur det går idag...Sisse kommer ha 6st andra hästar runt sig ;) Spännande! tror jag tar hoppsadelen idag också så blir det lättare att sitta kvar, hahaha! Nej men vi får hoppas att hon håller sig på marken idag! :D tror dock inte det, men det återstår att se!



Kommentarer
Postat av: karolina

när en unghäst är ensam har den inte så mycket annat att tänka på. andra saker avleder uppmärksamheten=din häst är inte koncentrerad på DIG, hon skiter i dig. förmodligen är det så även när du är själv, men signalerna är mindre och du märker det inte, hästen joggar snällt runt men ställer du krav -screw u i do what i want :/ /hippolog -86

2011-03-24 @ 14:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback