Lektionen gick så bra!! :D

Vi var ju 7st sammanlagt och Sisse var cool lugn! Fick ha spö i början i skritten för hon lyssnade inte på skänklarna :P Tyckte jag dock var lite possetivt! Hon trvade på ett fint lugn tempo och i en stadig form, imellan åt slängde hon lite med huvudet men det var lite jobbigt...Vi tränade sluta, skänkelvikningar m.m. Sisse gjorde detta jättebra och jätte nöjd med det hon gjorde!! :D Sen var det dags för galopp, vi delade in oss på två volter. Fattningarna satt inte helt hundra, MEN hon lyfte inte på rumpan en enda gång!!!!!!!!!! :D Åhh vad glad jag var! Men tar ändå inte tillbaka det jag skrev innan :) Hon var näst in på slö idag :P Jag fick tänka en del framåt...

Sisse blev trött fort men kämpade på mkt bra! Vi gjorde även lite förböjd galopp - svänger in mot mitten på en långsida och håller galoppen :) första gången bytte sisse galopp och sen bytte hon tillbaka, duktigt men det var ju inte det vi skulle göra ;) Dom andra gångerna gick det bra! :D

Jag är iaf jätte nöjd över min häst som gick kanon bra! :D Tack till Lotta också för en bra lektion! :) Mkt bra träningar för Sisse! Nu ska jag fortsätta att titta å Sveriges mästerkock! :)




Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja det var kul att se att hon jobbade på så bra även med mycket hästar runt omkring sig;-)

2011-03-24 @ 09:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback