Massage

När hästen får massage ökar både blodcirkulationen och lymfcirkulationen och blir även i efterhand effektivare i sina funktioner. 

Flera positiva följdeffekter uppstår. Det ökade blodflödet för med sig en större mängd näring och syre till cellerna och på tillbakavägen tar det effektivt med sig de slaggprodukter kroppen vill bli av med. Muskler och senor blir därav mer elastiska och hållbara.
Jag masserar min hästar 1-2 ggr i veckan, Myrra är en riktig stornjutare och tycker det är såå skönt!

Masserar ni era hästar och hur ofta? :)



Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej.

Det är inte Lisa, utan jag Isabell som gör dessa bilder. Jag kan gärna göra en bild åt dej om du vill. Skicka bilden till [email protected]

2011-03-04 @ 23:28:51
URL: http://vinterpollar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback